Gyakori kérdések és válaszok
Nincs szükségem riasztórendszerre, mert …
“Hozzánk nem törhetnek be, mert tőlünk nincs mit elvinni.” Általában mindenki lekicsinyli azokat az értékeket, amelyek otthonában vannak, s aligha tudja egy betörés előtt, hogy értékes-e az neki.
“Nincs szükségem riasztóra. A betörők mindig éjjel jönnek, s olyankor én mindig otthon vagyok.” A betörők megfigyelik a háziak szokásait, és akkor érkeznek hívatlan látogatóként, amikor a tulajdonosok nincsenek otthon: iskolaidőben, munkaidőben, bevásárlás alatt. Gyakran előfordul továbbá, hogy a háziak éjszaka otthon tartózkodnak, mégis a besurranásos lopás áldozataivá válnak.
“Biztosítva vagyok, és a káromat a biztosítók megtérítik.” A biztosítók csak az anyagi károkat tudják megtéríteni, a személyes emlékek, tárgyak nem pótolhatóak.

A vagyonvédelmi rendszerek teljes biztonságot nyújtanak?
A riasztórendszer – amint az a nevében is benne van – csak egy elriasztó-, és jelzőberendezés és nem megakadályozó berendezés. Ahhoz, hogy megvédjük lakásunkat a mechanikai védelem és az emberi biztosítás (pl. kivonuló szolgálat) is szükséges.

Mindegy milyen eszközöket választunk, csak olcsó legyen?
Az eszközök kiválasztásánál és telepítésénél nagyon körültekintőnek kell lenni. Mérlegelnünk kell, hogy mit akarunk megvédeni. Figyelembe kell venni az épületek elhelyezkedését, a védendő objektum veszélyeztetettségét, az értékek mozdíthatóságát figyelembe véve a lehetséges támadási pontokat. Sok szempontot figyelembe kell venni. A vagyonvédelmi rendszernek feladata komplex. Nem csak a behatolást , hanem esetleges tűz keletkezését vagy segélykérést is jelezni kell.

Riasztót bárki szerelhet?
Ebben az esetben is igaz az a mondás, hogy olcsó húsnak híg a leve. Az eszközök kínálata bőséges. Megjelentek a hypermarketek polcain az előre elkészített, „szereld magad” riasztórendszer-egységcsomagok is. Műszakilag bármennyire is megfelelően felkészültnek érezzük magunkat félő, hogy nem megfelelő eszközök, helytelen beszereléssel kerülnek otthonainkba. Ha már eldöntöttük, hogy áldozunk a biztonságunkra, mielőtt valamilyen típus mellett döntenénk mindenképpen kérjünk szakmai tájékoztatást és segítséget. Nem vállalunk rizikót, ha a beszerelést telepítő szakemberekre bízzuk. A vagyonvédelmi rendszerek telepítése engedélyhez kötött tevékenység, csak az folytathatja, aki a szükséges engedélyekkel rendelkezik. Erről legegyszerűbben úgy lehet meggyőződni, hogy elkérjük a szakmai igazolványát, és/vagy a Vagyonvédelmi Szakmai Kamarai igazolványát.

Mindegy, hogy milyen kódot használok?
Oda kell figyelni arra, hogy hány ember kezeli a rendszert. Ajánlatos fél évente megváltoztatni a kódokat. Nem megnyugtató, ha minden alkalmazott ugyanazt a kódot használja. Az sem biztonságos, ha egy új dolgozó egy régi dolgozó kódját kapja meg. Ha valaki távozik az alkalmazottak közül, akkor a nyitáshoz szükséges kódját azonnal töröljük.

Nincs szükség karbantartásra?
Ha minden tökéletesen működik, akkor is figyeljünk a rendszerre. Nagyon fontos, hogy minden jelzést és eseményt figyelemmel kísérjünk. A rendszerek folyamatos karbantartást igényelnek. Karbantartáskor ellenőrizni kell az érzékelők-, a központ-, a sziréna-, stb. működőképességét, az akkumulátorok állapotát. Ezeket általában 2-3 évente ki kell cserélni. Az akkumulátorok, mint tartalék áramforrások az esetleges áramkimaradás esetén játszanak jelentős szerepet.

Mire figyeljünk?
A lakásokat, telephelyeket körülvevő kerítések magasságára.
Nyitott kapukra, ajtókra, ablakokra
Virágcserép, lábtörő alá ne rejtsünk kulcsot.
Külső szemlélő által őrizetlenül hagyott értékek.
A riasztórendszer számkódjaira: számunkra legyen megjegyezhető, de ne legyen sorozat vagy születési év.
Tisztítsuk meg a kezelőfelületet vagy szükség esetén cseréljük ki: a koszos, kopott kezelőfelületről könnyen le lehet olvasni a számjegyeket.
Ne használja mindenki ugyanazt a számot. Elbocsátott dolgozó, vagy elköltözött családtag kódját töröljük a rendszerből. |